Bestill avfallstaxi

Vi henter avfallet ditt og kjører det til riktig behandling – alt fra hvitevarer, hageavfall og møbler, til trevirke og emballasje.

Priser og vilkår for Avfallstaxi

Når bestillingen er bekreftet fra Trondheim Renholdsverk, er avtalen å regne som bindende.

  • Alt avfall må sorteres. Ved behov, bruk blanke sekker.
  • Grunnpris pr. ordre er kr 400,-. Maks mengde pr. ordre er 300 kg. Har du mer enn 300 kg, tilkommer altså ekstra ordre(r).
  • Grunnprisen inkluderer oppmøte hos husholdninger i Trondheim og Klæbu kommuner, og inntil 15 min. opplasting av avfallet.
  • Opplasting utover 15 minutter belastes med kr 200,- pr. påbegynte halvtime.
  • Henteoppdrag som krever ekstra bemanning utover sjåfør, belastes med kr 400,-. Hvis du selv hjelper til med opplasting, vil du kunne unngå å måtte betale for ekstra bemanning. Det er kun torsdager det er mulig å bestille Avfallstaxi betjent med 2 personer.
  • I tillegg faktureres restavfall (IKKE mat) med kr 1,50 pr. kg. Sortert avfall hentes uten ekstra avgift.
  • Avfallstaxien er utstyrt med kortterminal. Hvis du ønsker faktura, vil det tilkomme et fakturagebyr på kr 50,-.
  • Avbestilling: Hvis du må avbestille henting, må dette skje senest kl 15 siste hverdag før henting. Senere avbestilling faktureres med kr 400,-.
  • Nye priser fra 01.01.2019. Grunnprisen går opp til kr. 500,-. Opplasting utover 15 minutter belastes med kr 250,- per påbegynte kvarter. Henteoppdrag som krever ekstra bemanning utover sjåfør, belastes med kr 500,-.