Strategiske føringer

Strategiske føringer for virksomheten. Visjon, verdier og overordnet mål.

TRVs strategi 2025 – 2030

Last ned selskapets vedtekter (pdf)

Bærekraft og det utvidede samfunnsansvaret – å ivareta mennesker, samfunn, klima og miljø, og å drive økonomisk forsvarlig – ligger til grunn for TRVs arbeid.

For nedstrømsaktivitetene skal avfallspyramiden være styrende. For driften ellers skal sirkulærøkonomi og miljøhensyn styre. Det utvidede samfunnsperspektivet skal prioriteres foran rene økonomiske gevinster på kort sikt, da det på lang sikt blir økonomisk lønnsomt.

Avfallspyramiden, i kombinasjon med et utvidet samfunnsansvar og sirkulærøkonomi, skal styre prioriteringene.

Visjon

«Best for Trondheim – kvalitet i alle ledd»

Vi skal være «best for Trondheim» ved å skape positiv verdi for lokalsamfunnet vårt.

«Kvalitet i alle ledd» betyr at vi alltid stiller høye krav til kompetanse og gjennomføring hos
ansatte, og til utstyr og leverandører.

TRVs «strategihus» viser hvordan strategien henger sammen:

Overordnede mål
Foretrukket leverandør – uansett

TRV skal være førstevalget for renovasjon og sirkulære løsninger, med produkter og tjenester av høy kvalitet.
Bærekraft – økonomisk, sosialt og miljømessig – er avgjørende for at vi skal lykkes med visjonen:

Ansvarlig økonomi

TRV skal drive økonomisk og bærekraftig. Vi skal jobbe kostnadseffektivt og skal gjennom vår eier, Trondheim kommune, ha rett gebyr for våre tjenester.

Alle skal med – i samme retning

TRV skal være en trygg arbeidsplass der alle føler seg inkludert og respektert. Vi skal også aktivt engasjere kundene våre og imøtekomme deres behov. Slik skaper vi mest mulig verdi for lokalsamfunnet.

Framoverlent sirkulær aktør

Vi jobber for å gi avfall nytt liv gjennom effektiv innsamling og sortering, og vi skal alltid jobbe for å minimere vår miljøpåvirkning.

Gjennom godt samarbeid, kontinuerlig forbedring og åpen kommunikasjon når vi målene.

Verdier

Hos oss er det plass til alle. Vi jobber for fellesskapets beste.
Alt vi gjør skal være preget av integritet og kompetanse, riktig kvalitet, og åpenhet på alle nivå.

Verdiene er:

Likeverd

Alle mennesker er like mye verdt, og vi behandler alle med respekt.

Offensiv

Vi er kreative og løsningsorienterte og vi brenner for utvikling.

Kundeorientert

Vi strekker oss langt for å få fornøyde kunder, gir alltid det lille ekstra og er gode til å lytte.

Pålitelig

Vi holder det vi lover og hjelper våre kolleger og andre avdelinger ved behov. Vi er ansvarlige og lærer av våre feil.

Last ned strategidokumentet her:

Strategi TRV langversjon (pdf)

Strategi TRV kortversjon (pdf)