Bestill avfallstaxi

Avfallstaxi

 

Vi tilbyr avfallstaxi til husstander i Trondheim for å hjelpe de som mangler bil, henger eller tid. Dette er en tjeneste vi ikke tjener penger på, den skal gå til selvkost. Det vil si at du betaler kun hva det faktisk koster oss å hente avfallet ditt og bringe det til miljøriktig behandling.

Avfallet sorteres og settes utendørs slik at vi enkelt kan bære det inn i bilen. Mindre avfall må være pakket i esker, kasser eller gjennomsiktige sekker.

NB! Har du store mengder treverk eller hageavfall – bestill container.

Hageavfall MÅ leveres i blanke sekker.

Det er IKKE anledning til å levere matavfall til Avfallstaxi. 
Hva gjør du hvis fryseren ryker? 


Priser og vilkår for Avfallstaxi

Når bestillingen er bekreftet fra Trondheim Renholdsverk, er avtalen å regne som bindende. Prisene nedenfor gjelder husholdninger i Trondheim.

 

Grunnpris pr ordre for oppmøte er kr 500. Dette inkluderer:

  • Avfallstaxi med to personer for henting
  • Inntil 15 minutter opplasting
  • Maks mengde 300 kg sortert avfall
  • Mer tid/større mengder utløser tilleggsordre på kr 500 hvis sjåføren har mulighet til å ta det med
    Sjåføren kan også måtte velge å prioritere neste oppdrag, slik at du må bestille nytt hentetidspunkt
  • Avfall som ikke er oppgitt i bestillingen kan avvises av sjåføren
  • Vær oppmerksom på at det kommer på et tillegg for restavfall på kr 2,50 pr kg

Betaling

  • Motta faktura (gebyr kr 50 ,-)

Avbestilling

  • Avbestilling: Hvis du må avbestille henting, må dette skje senest kl 15 siste hverdag før henting. Ring kundesenteret på telefon 917 54 000 eller send e-post til kildesortering@trv.no. Senere avbestilling faktureres med kr 500,-.