Asbest og eternitt

Asbest og eternitt

Dette er det gratis å levere. Asbest håndteres som farlig avfall (les mer om asbest hos Arbeidstilsynet).

OBS! Ved levering er det krav til:

1. Innpakking i to lag byggevareplast (0,2 mm) og det skal ligge på pall i en høyde på maks 50 cm. Paller kan hentes gratis på gjenvinningsstasjonen.

 

 

 

 

 

 

2. Brett plasten innover hele tiden, slik at den til slutt er som en «pose», for å gjøre det tettest mulig.

 

 

 

 

 

 

3. Alle skjøter skal være tapet med sterk tape (f.eks. gaffa tape) som tåler lasting og videretransport (ikke maskeringstape). Pass på at det ikke er noen åpne glipper. Plast og tape får du kjøpt på byggevarekjeder.

 

 

 

 

 

 

Vi tar ikke i mot uemballert asbestholdig avfall.

Denne hengeren med asbest-avfall måtte vi dessverre avvise. Selv om denne sekken er godkjent til å frakte asbest i, er den for stor og uhåndterlig til å kunne mottas hos oss på gjenvinningsstasjonen, så det er viktig at den passer på en standard euro-pall.